Juzwa-blog-faq_2

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Pytania najczęściej zadawane przez naszych pasażerów:

Od 1 stycznia 2020 roku został wprowadzony dodatkowy obowiązkowy element paragonu, w sytuacji, gdy na jego podstawie ma zostać wystawiona faktura dla podmiotu, który prowadzi działalność gospodarczą. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 106b ust. 5 ustawy o VAT w przypadku sprzedaży na rzecz podmiotu prowadzącego działalność – faktura do paragonu może zostać wystawiona wyłącznie w sytuacji, gdy na paragonie potwierdzającym dokonanie sprzedaży zostanie zamieszczony NIP nabywcy.

Sprzedawca nie ma prawa wystawienia faktury do paragonu, który nie będzie zawierać numeru NIP nabywcy, pomimo zgłoszenia takiego żądania przez kupującego w ustawowym terminie.

Cena busa do Polski jest uzależniona od miejsca wysiadania w Polsce. I tak, od granicy z Niemcami do wschodniej granicy woj.opolskiego jest to cena 260zł, województwo śląskie 290zł, woj małopolskie 320zł, woj. podkarpackie 350zł.
Ceny przejazdów zależą od miejsca wyjazdu i adresu miejsca docelowego. Ceny są od 260zł za osobę lub 65 Euro. Rezerwacja przejazdu do Holandii jest możliwa telefonicznie w naszym Biurze Obsługi.

Ceny przejazdów zależą od miejsca wyjazdu i adresu miejsca docelowego. Ceny są od 260zł za osobę lub lub 65 Euro. Rezerwacja przejazdu do Niemiec jest możliwa telefonicznie w naszym Biurze Obsługi.

Cena biletu uzależniona jest tylko od miejsca wsiadania bądź wysiadania w Polsce, liczona rosnąco od zachodniej do wschodniej granicy Polski. Nie ma znaczenia adres początkowy lub docelowy w Niemczech lub Holandii.
TAK, za granicą zawsze będziesz zawieziony pod adres i z podanego adresu zabrany. W Polsce z adresu będziesz zabrany w woj. opolskim z powiatów: nyskiego, prudnickiego, głubczyckiego, krapkowickiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, częściowo z opolskiego i strzeleckiego, z pozostałych powiatów z punktów zbiorczych w woj. śląskim z adresu będziesz zabrany z powiatu zabrzańskiego, bytomskiego, chorzowskiego, siemianowickiego, mysłowickiego, tyskiego, rybnickiego, Ruda Śląska, Świętochłowice, Piekary Śląskie, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Sosnowiec, Żory, Jastrzębie, Gliwice, częściowo z adresu i punktów zbiorczych z: gliwickiego, raciborskiego, włodzisławskiego, mikoławskiego, z pozostałych powiatów z punktów zbiorczych.

Orientacyjne godzinę odjazdu podaje Państwu Biuro Obsługi podczas rezerwacji, a uzależniona jest ona od położenia miejscowości, w których Państwo wsiadacie.
W dniu wyjazdu, telefonicznie skontaktuje się z Państwem kierowca busa i poda dokładna godzinę.

Różnice mogą wynikać m.in. z utrudnień na drogach (remonty, duże natężenie ruchu), bądź różnorodności trasy wynikającej z adresów odbioru lub dowozu pasażerów.

Tak, nasi kierowcy przyjmują płatności w PLN i EUR, niezależnie od miejsca wsiadania.

NIE. Płatności możemy dokonać przelewem na konto firmowe lub gotówką wyłącznie wsiadając do busa.

O zwrot pieniędzy za bilet można ubiegać się do 48 godzin przed planowanym wyjazdem. Po tym terminie wpłacona kwota przechodzi na poczet zajętego miejsca w Busie.

Czas przejazdu zależy od miejsca docelowego. Najczęściej przejazdy trwają od 10 do 12 godzin, głównie zależy to od natężenia ruchu na drodze.

W cenie biletu można zabrać maksymalnie dwie sztuki bagażu, z których żadna nie przekracza 20 kg ( łącznie 40 kg). Dodatkowo można przewieść bagaż podręczny do 10 kg.

Nie. Firma JUZWA nie zajmuje się przewozem przesyłek i nie odpowiada za jakiekolwiek przesyłki przekazywane kierowcom lub pilotom celem przewiezienia ich za granicę.

Zależy nam, aby pasażerowie dotarli jak najszybciej do miejsca docelowego i dlatego nie rozwozimy paczek ani przesyłek.

Firma JUZWA nie oferuje usługi kurierskiej (przewozu paczek, listów itp.)

Nasza flota w większości składa się z 9 osobowych busów marki RENAULT TRAFIC z bogatym wyposażeniem m.in. klimatyzacją, nowoczesnymi pasami bezpieczeństwa, która podlega stałej wymianie na nowe samochody.

Tak, po zgłoszeniu zmiany w Biurze Obsługi.

Dokumentem uprawniającym do podróży zagranicznej do Państw EU jest paszport lub dowód osobisty.

Nie. Legitymacja szkolna lub akt urodzenia nie jest dokumentem uprawniającym do podróży za granicę.

Bardzo prosimy niezwłocznie informować Biuro Obsługi o każdej zmianie dotyczącej podróży. Termin wyjazdu należy zmienić na dzień przed planowanym wyjazdem do godziny 17:00.

Nie, rezerwacji miejsc w busie dokonuje się bez przydziału określonego numeru miejsca.

NIE. Pasażer zajmuje wolne miejsca.

Zabrania się przewozu kotów i psów na pokładach busów. W przypadku innych zwierząt prosimy o kontakt z Biurem Obsługi

Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu Pasażera w busie. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody Pasażera powstałe poza busem, nie są objęte ubezpieczeniem.

Firma JUZWA umożliwia przewóz instrumentów muzycznych za dodatkową opłatą pod warunkiem wcześniejszego poinformowania o tym Biura Obsługi i dostępnego miejsca w luku bagażowym oraz odpowiedniego ich zabezpieczenia (przewóz w futerałach ochronnych)

Firma JUZWA umożliwiaprzewóz odpowiednio zabezpieczonego sprzętu sportowego (narty, snowboard, rower*) za dodatkową opłatą pod warunkiem wcześniejszego poinformowania o tym Biura Obsługi i dostępnego miejsca w luku bagażowym.

*Rower dodatkowo musi mieć odkręcone pedały i skręconą kierownicę do osi roweru.

TAK, ale ze względów technicznych nie gwarantujemy ciągłego dostępu do sieci Wi-Fi.

Tak, jest taka możliwość. Aby dokonać rezerwacji grupowej, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi.

Podczas przejazdu ze względów logistycznych lub bezpieczeństwa podróżnych zdarzają się przesiadki. Informacje o przesiadkach udzielane są w dniu wyjazdu. Szczegóły można uzyskać kontaktując się z Biurem Obsługi. Przesiadki są tak planowane, aby pasażerowie w jak najkrótszym czasie dotarli do miejsca docelowego. Dzięki przesiadkom wybierana jest najkrótsza trasa dojazdu do miejsc docelowych naszych pasażerów.

Przesiadka jest z reguły tylko jedna. Jeśli chcieliby Państwo poznać więcej szczegółów o zarezerwowanym wyjeździe prosimy o kontakt z Biurem Obsługi.

Dziecko do lat 12, które nie przekracza 150cm wzrostu, przewozi się w foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym. Opiekun podróżujący z dzieckiem jest zobowiązany do zapewnienia dziecku fotelika ochronnego. Kierowcy pomagają prawidłowo zamontować foteliki dziecięce.

Firma JUZWA zapewnia jedynie atestowane podstawki samochodowe dla dzieci starszych, które są zamawiane podczas rezerwacji biletu.

Dzieci poniżej 12-go roku życia nie mogą samodzielnie podróżować busami firmy JUZWA.

Regulamin przejazdów z JUZWA znajdziesz pod tym linkiem: REGULAMIN
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email